ePrivacy and GPDR Cookie Consent management by TermsFeed Privacy Policy and Consent Generator
ŠPORT

bobell

 Tu je odkaz na našu Fb stránku, kde sa dajú jednoduchšie pridávať aktuálnosti:   https://www.facebook.com/profile.php?id=100092041846000

Motocyklový šport na Slovensku zastrešuje Slovenská motocyklová federácia - SMF, ktorej sme členmi a aj náš klub je tu zaregistrovaný.
SMF organizuje seriály Majstrovstiev Slovenska a pod jej záštitou sa u nás konajú aj Európske podujatia , či Majstrovstvá Sveta.
My sa v súčastnosti zúčastňujeme Majstrovstiev Slovenska a voľných tzv "Gulášových " podujatí , ktoré majú na Slovensku a v Čechách tiež veľmi dobrú úroveň.   
 
  Pár fotogalérii z našich petekov : (stránku momentálne dopĺňame pretože galérie zmenili server na nete)
2022
2021
2020
2019
2018
2016
2015             
2014 
2013             
2012        
2011            
 
 
enduroteam2019enduroteam2019 b

Závodenie terénnych motocyklov sa v skratke dá rozdeliť do viacerých športových disciplín. My sa venujeme disciplínam enduro a countrycross.

Countrycross je pretek na okruhu dlhom cca 8-12 km, vedenom v prírode po cestách i necestách, po kamenných roklinách aj rozbahnených lúkach, po lesných chodníkoch a cestách. Jeden okruh trvá asi 10-15 minút, jazdí sa spravidla dve hodiny plus kolo. Jazdec cca za hodinu minie celú nádrž a tak potrebuje podporu v depe. Tankovanie a atmosféra okolo spestruje pretek, jazdí sa systémom štar-cieľ a rýchlejší vyhráva.Štartuje sa s vypnutým motorom.V rámci Majstrovstiev Slovenska sa tieto preteky jazdia dva dni, výsledky sa sčitujú.

Klasické Enduro je súťaž, jazdí sa na prírodných okruhoch dĺžky 35 až 60 km , jazdec má predpísaný počet kôl, ktoré musí prejsť a jazdí podľa časového harmonogramu . Štartuje sa po dvojiciach alebo trojiciach po jednej minúte, jazdci idú krajinou a v určenom čase musia po prekonaní nástrah trate prísť k časovej kontrole. Pred každou časovou kontrolou je vlajka, za ktorú nesmie jazdec prejsť skôr, ako je jeho čas. Čas je ukazovaný na hodinách pri stolíku časovej kontroly, kde sedia časomerači a každému jazdcovi zapisujú na jazdný výkaz čas jeho prejazdu. Ak príde jazdec skôr o nejakých pár minút, je to v poriadku . Počká , kým nabehne jeho minúta a bez straty pokračuje ďalej. Ak je časová kontrola s povoleným servisom, môže si čo to na motorke poopravovať. Ak ale príde neskôr, ako je jeho minúta, za každú aj začatú minútu meškania sa mu pripočitáva 60 trestných bodov t.j. "nachytal tvrdé minúty"

Ak je jazdec zbrkloš a prejde cez kontrolu skôr, ako je jeho minúta , tak isto dostáva za každú 60 trestných bodov. Ďajej sa na trati vyskytujú tzv. prejazdové kontroly, kde musí zastať a kontrolór mu potvrdí prejazd cviknutím prejazdového lístka. Okrem toho sú tzv. rýchlostné vložky a to charakteru enduro test- zväčša po lese, crosstest- väčšinou po motokrosovej trati so skokmi a tobogánmi a extrémtest - cez prekážky = brvná , pneumatiky, lávky a pod. Tieto testy sa štartujú fotobunkou a jazdia sa čo na najrýchlejší čas. Čo sekunda, to bod.

Na konci dňa sa každému sčíta počet bodov za tvrdé minúty a za testy , a kto má najmenej, je víťaz,  Tento pretek trvá dva dni, každý deň sa najazdí okolo 150 km za cca 6 hodín a spáli sa cca 25 litrov benzínu.

Ďalšou zaujímavosťou je , že jazdec v piatok po príchode na preteky musí motocykel odovzdať do stráženého parkoviska a dostane ho v sobotu 10 min. pred štartom. Po dojazde  má 15 min. na servis, a znova motocykel odovzdáva. V rámci servisu je potrebné natankovať, vymeniť vzduchový filter, prípadne prezuť koleso, či vymeniť brzdové platničky. Dosť často sa rovnajú výfuky a chladiče, dolieva voda , ladia tlmiče...

Klasické enduro je také veľké dobrodružstvo,a aj keď pre neznalého diváka nie je možno tak atraktívne, ako pretek telo na telo, pre zainteresovaných je to dosť veľký adrenalín.

 

Firma vznikla v apríli 1994. Spočiatku sme sa venovali veľkoobchodu s tabuľovým sklom, ale súčasne vytvárali podmienky pre nástup výroby al. konštrukcii.

 

Od augusta 94 sme začali výrobu hliníkových okien,dverí, fasád a iných atypických presklených konštrukcii. Pracovníci firmy majú väčšinou dlhoročné skúsenosti s výrobou a montážou zasklených konštrukcii. Pred "zamatovou revolúciou" mnohí pracovali v štátnom podniku Oceľové konštrukcie Ružomberok, ktorý bol monopolným výrobcom takýchto konštrukcii a tam už krátko po revolúcii sme si vyskúšali a overili moderné zahraničné profilové systémy.

Po vzniku firmy Bobell sme z ponúkaných profilových systémov vybrali systém Hartmann, dnes už Hueck-Hartmann , neskôr poľský systém Yawal. V roku 2015 sme pribrali ďalší systém Aluron.                                         Podrobnejší popis systémov viď v stati profilové systémy.

Začínali sme doslova v garáži rodinného domu, asi po pol roku sme si prenajali na Poľnohospodárskom Družstve v Liptovskej Osade halu a dve kancelárie. Hala bola plechová, bola tam predtým „pridružená výroba“- kovoobrábanie , na podlahe 2 cm oleja, zdevastovaný plechový skelet bez izolácie. Halu sme dali ako – tak do poriadku a vyrábali sme tam do r. 1999. V tom istom roku sme kúpili cca 1ha pozemok blízko Liptovskej Osady , dali vypracovať projekt a vybavili stavebné povolenie na stavbu nového sídla firmy. Vtedy prišla ponuka na výmenu tohto pozemku za pozemok aj s budovou v centre obce. Po krátkom váhaní sme ponuku prijali, v roku 2000 sme sa sťahovali. Budovu aj celý areál okolo sme zrekonštruovali, podmienky na našu činnosť sa výrazne zlepšili.

 

Všetky tieto investície sme vďaka politike bánk v rokoch 90-tych realizovali bez úveru, vyžadovalo si to nemálo úsilia a trpezlivosti. Dnes sa už môžeme plne venovať našej práci a snažiť sa o spokojnosť našich zákazníkov.

 

Coneco_97-2
Coneco_97-2
39
39
38
38
37
37
36
36
35
35
34
34
33
33
32
32
25
25
24
24
23
23
22
22
21
21
20
20
19
19
18
18
17
17
16
16
15
15

 

galéria

Rýchly kontakt

Polia označené (*) hviezdičkou sú povinné. Miesto stavby je dôležité pre nacenenie montáže. Výkresy a fotky uľahčia aj urýchlia tvorbu správneho riešenia pre Vás
Nahrať súbor...
Maximálna veľkosť príloh je 9.76 MB

    BOBELL, s.r.o., tel : +421 44 439 6376, e-mail : Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.